Ir al contenido principal

Leer y aprender con arte

Estaba releyendo a Marshall Mc Luhan, uno de los teóricos pioneros de la comunicación más impactantes del siglo XX, y descubrí una idea que me pareció inspiradora. Mc Luhan, en una entrevista que le hicieron en 1969, conecta la cultura más avanzada con el arte y el quehacer del artista.

Pensando en la creatividad y en las artes que se pueden desplegar en la escuela y el hogar, integradas a todas las áreas y materias, estoy convencida de que esta relación puede ser auspiciosa y que puede orientar o modelar nuevos paradigmas de la educación, tan pegados, todavía, a los cambios tecnológicos.

Comparto este blog inspirado que explica lecturas y experiencias artísticas y educativas con un niño autista, desde las voces de una madre y una terapeuta. El enlace es el siguiente


Alto, alto como una montaña https://afrontandoelautismoconsensibilidad.wordpress.com/






Comentarios

Entradas populares de este blog

Educar a través de relats en Ara Criatures

Educar a través de relats Reportatge de la periodista i escrptora Laia Aguilar del periódic Ara a la prestigiosa secció Ara Criatures. Va ser publicat el 17/11/2018

La imaginación al poder y también en el aula

Excelente reportaje para la Xarxa Comunicació Local por el periodista Manolo Garrido La imaginación al poder... y también en las aulas Pocas veces tuve un reportaje tan profundo. Muchas gracias Manolo, ha sido un gusto conversar contigo.

Recomenació del llibre al programa Memòria de Peix de Canal Blau

Susanna Peix y Meritxell van comentar el meu llibre al programa de literatura infantil i juvenil Memòria de Peix de Canal Blau. Moltes gràcies col.legues!!!  Aquí va el enllaç i l´ podcast del programa .   Racó de les famílies   Educar i crèixer amb històries  de Débora Chomski publicat per Eumo Com podem descobrir les històries que viuen en nosaltres i transformar-les en relats que motivin els nostres alumnes? Débora Chomski ens mostra el potencial formatiu i artístic del relat −sobretot del relat generat a partir de la nostra experiència personal− i ens convida a integrar-lo al currículum escolar. Perquè, des dels inicis dels temps, les històries compartides són, a més d’entreteniment, les millors oportunitats per al diàleg, el coneixement mutu i la cooperació. Els educadors trobaran en aquest llibre idees, tècniques i procediments útils per afavorir, mitjançant el treball amb històries, l’adquisició de coneixement, la transmissió de valors...